Torhout

Welkom bij CD&V Torhout,

Blijf op de hoogte van onze activiteiten, de tussenkomsten van onze mandatarissen, …

Op onze nieuwjaarsreceptie hebben we onze kandidaten van de CD&V lijst voor de verkiezingen van 13 oktober 2024 voorgesteld.

Ontdek meer wie ze zijn bij ' Onze mensen '

Hilde Stockman

Voorzitter CD&V Torhout

Onze sociale media

Nieuws van de afdeling CD&V Torhout

Torhoutse sterrenkindjes krijgen een naam op de sterretjesweide en in het sterrenregister

Op de gemeenteraad van 26 februari stelde gemeenteraadslid Delphine Levrouw de vraag om een sterrenregister te willen openen :

"Er was de voorbije weken veel aandacht op de socials voor de vraag of steden een sterrenregister willen openen. Via deze weg wil ik vragen dat de stad extra aandacht schenkt aan deze oproep.
Het ouderschap is een prachtige reis, maar helaas worden sommige gezinnen geconfronteerd met het ondenkbare verlies van een kind. Ouders die deze pijnlijke weg bewandelen, worden vaak liefdevol 'sterrenouders' genoemd, omdat hun kostbare kinderen nu schitteren als sterren aan de hemel.
Om deze sterrenouders een hart onder de riem te steken en erkenning te geven aan de liefde en het verdriet dat ze met zich meedragen, zou ik willen vragen dat ook Torhout een sterrenregister opent, zoals ik ook in mijn brief aan jullie gevraagd heb.
Dit Sterrenregister kan dienen als een tastbare herinnering en eerbetoon aan alle sterrenkindjes van Torhout die ons helaas te vroeg hebben verlaten. Bovendien kan het een bron van troost en steun zijn voor de betrokken families, wetende dat de gemeenschap hun verdriet erkent en deelt. "

Ouders van kindjes die sterven binnen de 140 dagen na de bevruchting kunnen hun kindje voortaan laten registreren in het sterrenregister. Op die manier wil het lokaal bestuur deze ouders en hun kinderen steunen in deze moeilijke periode. Ouders krijgen het attest mee naar huis samen met een herinneringskaartje. Ook op het Stiltepark is een plaats om sterrenkindjes te herdenken.

Torhout kiest

CD&V Torhout bevraagt inwoners: “Voelen wat er leeft richting verkiezingen in 2024”

CD&V Torhout gaat de inwoners van de gemeente bevragen. We zullen dat doen via Facebook en Instagram, alsook door deze actie tijdens de wekelijkse woensdagmarkt. Wellicht hebben sommigen onder jullie al de campagne opgemerkt op sociale media onder de noemer ‘Torhout Kiest’. Op dag van vandaag lieten al meer dan 1000 Torhoutenaren van zich horen.

Minister Crevits verkent rol apothekers tijdens een werkbezoek aan Centrumapotheek Torhout

Vandaag heeft Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin Hilde Crevits een werkbezoek gebracht aan de Centrumapotheek in Torhout. Tijdens dit bezoek met een blik achter de schermen maakte de minister grondig kennis met de dagelijkse werking van de apotheek en de cruciale rol van apothekers in het landschap van preventie en eerstelijnsgezondheidszorg. De minister had tijdens het bezoek een interessant gesprek met de lokale apotheker-titularis Annelore Verbrugghe over de diverse aspecten van de dagelijkse apotheekpraktijk, met nadruk op de bijdrage van apothekers aan preventie en eerstelijnsgezondheidszorg.

Torhout Onze mensen

Onze mensen Afdeling CD&V Torhout